Fina minnen

skrivet 2006-12-14 klockan 22:48:32
Dessa två smycken bär jag runt halsen varje dag. De är båda speciella för mig på olika sätt.

smyckenDen till vänster är ett smycke från Irland som jag fått av en av mina käraste vänner Heleen. Hon gav det helt utan orsak till mig då jag var på besök i Amsterdam i somras. Hon tyckte helt enkelt att det passade mig. Ända sedan dess bär jag det alltid på mig. På så sätt kommer jag ihåg henne och vår vänskap. Jag träffade henne då jag var i usa och vi hade jätteroligt på en konstkurs.

tunisienDen till höger är Fatimas hand som jag köpte i Tunisien då jag var där med mamma. Fatimas hand anses skydda den personen  som bär den. Tunisien var verkligen en häftig upplevelse. Landskapen i det landet är otroligt varierande och där finns hur mycket som helst som byggdes under romartiden. Väl värt ett besök. Tänk att jag har varit i Afrika!

Kommentarer



skrivet 2006-12-15 klockan 10:07:58

Åh så fint! Smycken med en historia är speciellt!



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar