Matematik och dalahästar

skrivet 2006-12-14 klockan 17:51:00
Jag är så stolt över mig själv. Igår genomgick jag 6 timmar matematik. Mycket ambitiöst. Blev jag något klokare, mja..kan eventuellt räkna ut en invers till en 3x3-matris, men är inte helt säker. Kristin funderade om vi skulle ta en fika och räkna lite matte oxå..som om det inte räckte med 6 timmar:)
Idag 5 timmar matte och imorgon 4 timmar. Matte, matte, matte, matte.....

Handbolls EM för damer genomförs i veckan. Kul att tv4 sänder Sveriges matcher. Har kollat nästan på varje match. Den mot Danmark blev jag utschasad ur tv-rummet efter första halvleken så fick lyssna på  radio istället.

handbollVi hade match med Borlänge HK i tisdags mot Ludvika. Det var superjämt länge tills deras tränare skällde till sig en 2-minutare och vi kunde dra ifrån. Jag lyckades bra i försvaret, men när det gällde att få in bollarna i mål så gick det inte så bra. Det tjafsades mycke under matchen och efteråt säger Ove att Ludvika-Borlänge är som Sverige-Finland i hockey..men tjena, så vi skulle HATA dem:) å det berättade de efter matchen. (bilden är från sr.se)

Nu börjar jag bli klar med alla julkort och jag har paketerat två julklappar hittills. Sen köpte jag en kökshandduk med dalahästar till Österrike och en handduk med ett hjärta på till Holland. Jag och Kristin sökte  dalahästar i Kupolen idag, men icke. Inte en enda dalahäst eller jo, på inspiration fanns en helglaserad häst i rött och i svart, men jag ville skicka iväg sånadär små gulliga målade dalahästar. Jag är ju ändå i Dalarna, men tydligen måste man ner till Sthlm för att inköpa en sån.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar