jobb tre tusen

skrivet 2007-12-09 klockan 20:50:55
huh, det har blivit mycket jobb i helgen. +Mittdala match på fredag.

Först om matchen. Det var jättespännande. Vi började dåligt och dom kontra jättemånga mål. Sen tog vi ikapp dem och låg lika, men de lyckades dra ifrån igen. Sen var det 3-4 måls skillnade hela tiden och vi slet och slet. Mitt knä hoppa i sidled i mitten på andra halvan å det gjorde jäkla ont. Tur så gick det över, men knäet är nu uppsvullet. Jag spelade nästan hela matchen förutom då jag måste vila knäet i andra. Fan. Det var mitt opererade knä dessutom, det som borde vara thight å inte hoppa i sidled som det gjorde förritiden.

Sen var det McDonald's på lördan 12-17:30. Min cykel hade fått punka när jag skulle hem. Det var väntat, här finns så s*tans mycke glassplitter på cykelvägarna i Borlänge. Jag gick med cykeln till OkQ8 för att pumpa det men efter hundra meter var det tomt igen. Suck 3 km extra väg hem. Tyckte jag var värd en pizza från pizzeria capri. Mmm, den var skitgod. Sen ringde Sebbe och då kunde jag beklaga mig över det dåliga däcket. Han försökte hjälpa per telefon så gott han kunde. Jag satt sen resten av kvällen och skita ner mig med däcket och inte lyckades jag hitta alla hål ändå, så får ta tag i det så fort jag fått lite mer krafter. Sen var det sovdax för längesen eftersom jag lovat göra morgonpasset på Donken.
04:45 ringer klockan. Gäääsp! In i duschen och iväg traskande till Kupolen. Åååh. Där möts jag av stängningspersonalen som inte gått hem ännu!?#& haha, dom e helt slappa å fjantiga. Sen är det bara att börja jobba. Helt okej med öppning. Köra golvet och moppa, sen fylla på och sånt. Sen var klockan plötsligt 10. jess, halva dagen har gått. Käkade en bigmac till lunch. Gott:) Sen var jag i köket resten av dagen till 15:35. Trött till tre tusen. Såg Denisa påväg hem och snacka lite. Sen köpte jag en ljusstake till fönstret för att nu lite få julstämning:)

Sen har jag bara varit zombie framför tv:n å datorn. Tog en liten tupplur bara för att klara resten av kvällen. Ska tvätta kläder nu! Hmm, blev inte mycket linjär algebra den här helgen heller. Vad ska det bli av mig?

En 21-åring blev knivhuggen utamför McDonald's på fredagnatten. Hemskt. När jag kom på jobb på lördagen hade polisen lagt ut sånadär nummerlappar på strategiska platser, precis som i CSI. Sen när jag gick hem dem dagen var där massa med ljus vid ett träd. Markus hade varit på fest hos gärningsmannen en vecka innan. Scary shit.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar