päänk

skrivet 2008-04-11 klockan 19:20:40
Jag e typ pank! Kom en smaskig elräkning på 800kr. Hmm, varifrån ska jag ta dom pengarna. Mamma help! Är dessutom skyldig Sebbe en del euros från Avoriaz-resan. Hoppas mitt bostadsstöd kommer den här månaden.

Fick inte jobb på BossaNova, så det blir la go well go shell i sommar igen..typ 10de sommaren..shit asså. Men dä e helt bra vakio schack nu. Det som är sjukt att jag tjänar mer per timme på McDonald's i Sverige än på Shell i Finland där jag jobbat upp lönen. Dock har vi söndagstillägg oavsett bransch i Finland.
Det som är lite jobbigt är att både Kristin och Kajsa kommer jobba inom branschen i sommar och tjäna lika bra om inte bättre! Det tar lite emot, men men...kan ju inte påstå att jag varit sådär superaktiv för att få ett grafisk sommarjobb. Så får skylla mig själv. Det är i alla fall definitivt sista sommaren på shell. För nästa sommar är jag färdig, done, finito och kan kalla mig högskoleingejör inom grafisk teknologi och design.

Ikväll ska jag jobba natt på McDonald's 22-06. Passar ju bra då jag nästa kväll ska ha det skitroligt med pangbrudarna i handbollslaget på ICE borlänge och sen förfest hos mig innan utgång till S2. Så det är bra att ha vanan inne att vara vaken på natten. Har fixat Linnéa och Louise på gästlistan till S2, så vi tänkte supa dem under bordet. Hmm, med tanke på att det var überlängesen jag festat, så tror jag att jag är den första som stryker med:) Synd att medelåldern i vårt lag är 17år.

Nu ska jag städa klart och förbereda mig för jobb. Ha en toppenhelg, det tänker jag ha:)

Kommentarer



skrivet 2008-04-14 klockan 15:13:58

Ika, Sunnan söker också personal om det lockar? Annons i söndagens tidning.



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar