snackis

skrivet 2008-12-12 klockan 21:58:17

Idag tog jag en tur till Falun och träffade René och Joel. Lunchade med René och Joel kom lite senare och började dagen med ett wienerbröd och kaffe. Det var hur trevligt som helst. Vi snacka om finlandssvenskar och det var intressant att höra hur grabbarna haft det deras 3 första månader här i Svea. Haha, Nenne hade koll på vem Frey, min lillebror är iaf. Han riktigt citera honom. Men såklart kommer jag inte på vad lillbrorsan sagt exakt. Någo med att Joo Karis i skit paikka, MEN Karisschacki dom e bra! haha.

Snart äro vi alla Raseborgare!

Sen var jag till Cami och titta hur hon bor i sitt nya rum på mångatan. Vi drack finskt kaffe och åt lussebullar:) Hann inte stanna någo länge för jag lovade Johan jobba 15-19. Det var nice på Donken idag. Men någon j-vel stal min penna. Min fina silvriga penna som jag fått av Sebbe. Blev lite sur faktiskt. Haha, Johan är helt inne på att lära sig finska. Fick skriva upp en massa finska ord på ett papper:) Kom fan inte på vad paj heter, fast d gjorde jag egentligen, men tyckte piirakka är mer pirog än paj.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar