HEMhemma

skrivet 2008-05-29 klockan 15:52:15
Nu är jag HEMhemma:) Blev lite bråttom på båten, då de kom och väckte vid 7 och båten var i hamn 7:35. Oftast brukar dom väcka en timme tidigare..så jag trodde det var 1,5 h tills båten var i hamn. sen hör jag vagt hur dom ropar i högtalarna att vi anläder till åbo. Det hördes jättedåligt vad dom sa..men tur så säger dom det på 3 språk. WHAT!? då blev det brått..springa å kissa, borsta tänder och ansikte och på med kläder och till bilen. Kommer till bilen med håret på ända och då fäller dom ner luckan i fören..huh! Jag som brukar sitta i bilen och undrar vad dom som kommer sent till bilarna håller på med. Dom har blivit riktigt loja på viking med att väcka folk. Oftast kommer dom ju 2-3 gånger. Nu kom dom 1 gång! Likadant då jag åkte till Sverige. Mycket mystiskt. Man tycker ju int att de sku ha fått mer hamntid lixom?

Anywho, åkte till Rian, där som jag och Sebbe ska bo. träffa på svärmor och svärfar. De tyckte jag hade lite mycket packning..jag skyllde på Sebbe..hehe, men ja, jag har nog en hel del med mig. I o m att man kan lasta rätt mycket i Kangoon.

Sen var jag hem och duscha, sjukt varmt idag. Sen till shellen å hälsa på. Dom har kris som vanligt. Folk som e sjuka och allmänt underbemannat. Så någon som vill ha sommarjobb? På shell finns det! jag plockade med lite arbetskläder å så fick jag turer för nästa vecka. ons, fre, lö, sön..jobb. Fastän jag hade tänkt börja 9.6:) Men jag behöver pengar!

Förresten så fick jag stipendium!! Wohoo, 10.000 sek. Najs! Det var en fond som fanns i SFS (Sveriges förenade studentkårer) som skulle avvecklas och då delade dom ut några såna stipendier. Enda kravet var att man var finländsk medborgare och studerade i Sverige. That's me!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar