tidsfördriv på bussen

skrivet 2008-11-20 klockan 15:47:04
Sitter på vikinglinebussen på väg ner till sthlm. Det är vid sånahär resor man är otroligt tacksam över att ha mobilt bredband:D Då kan man ju blogga medan man åker via Säter, Hedemora, Avesta osv.

Igår jobbade jag några timmar på donken, det gick bra förutom när jag kom till jobbet och restaurangchefen Micke funderade vad jag gjorde där, haha. Johan hade visst glömt att informera honom om att han ringt in mig.
Slutade 24 och traskade hem, hade cykeln på service, sen la man sig väl efter 2:) Upp i ottan för att hinna via donken på frukost (fick gratis macka och kaffe) och landa i skolan 9. Lite tröttis. Gud vad länge det tar att gå. Springer ju hellre.

Fick tillbaka min cykel idag iaf. Det blev 700kr. Oj, det var ju inte helt gratis.eh. Bakbromsarna och vajern var helt slut. Sen bytte dom båda innerslangarna för dom var ju helt slut också. Har ju i princip cyklat varje dag sen jag köpte den för 2 år sedan, så det var dags för lite remp.

Det ska vara kårval på skolan. Kul med val när det finns en enda person att rösta på på alla positioner utom en, haha. Känns ju vettigt:) Min finlandssvenska kollega Camilla Sjö tänker bli studiesocialt ansvarig. Duktigt! Hon är uppifrån Finland, Jeppis tror jag det var. Man får spetsa öronen när man pratar med henne:) Hon går första året på GT.


Jag träffar Nenne från Ekenäs på smygpremiären på kåren i höstas:)

Tänkte jag skulle skriva ihop en artikel om finlanssvenskar på Högskolan Dalarna i nästa nummer av du&du (kårtidningen) Börjar ju finnas lite folk iom Nenne, Pomppe och Joel från Ekenäs, sen har vi nyss nämnda Cami och Julia från Åland. Finns säkert någon till som jag inte vet om. Känns iaf som om man kan dra sitt strå (åter igen) till stacken och informera alla stackars svenskar som inte lyssnat på historielektionerna i skolan om oss finlandssvenskar. Vad tror ni om det?

Kommentarer



Cami
skrivet 2008-12-02 klockan 21:55:44

Bra idé. Skulle också vilja skriva i d & du men hinner nog inte detta år fast jag kanske sku ha fått. Från Nyykaabi var jag :) kram



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar