Bald twei woche wien

skrivet 2009-04-10 klockan 10:00:47
Fredag igen. Har snart varit i Wien i 2 veckor och är redan supernöjd. Allt efter det här är bara bonus.
Vädret har varit helt stralande och det gar bra pa jobbet. Det har gatt bra att bo med Phille. Vi är bada rätt enkla att vara med. Inget tjafs. Dessutom är vi bada rätt trötta efter jobbet, sa blir ofta lite tv och sen sängen, om vi inte tar en öl pa lokala puben förstas.

Jag har varit och springa med jämna mellanrum och ska snart iväg pa langa rundan 9km. Känns sa otroligt bra när konditionen haller i sig. Skulle vara kul att göra nagot annat än bara springa ocksa, men vet inte vad. Beachvolly t.ex. fast det är ju inte farligt bra för mitt knä. Har inte mitt terminator-knästöd med i kappsäcken.

Det som jag dock har helt haft i nerverna med är att matbutiker och vissa andra inte tar kreditkort!? What? Det är ju inte deras problem ifall jag inte kan betala min VISA räkning. Det är ju bankens ansvar da de gett mig ett kreditkort. Jag fattar absolut ingenting. Finns ingen vettig orsak varför man inte skulle kunna fa betala med kreditkort. Kan nagon förklara det här för mig? Har ju inte maestro eller electron da jag har mitt visa!! Och min bank tar ut en avgift om jag tar ut cash pa visa, sa det blev superdumt. Sports experts tog visa iaf, far köpa alla mina nödvändigheter där, haha! Phille lanar kontanter nu tills jag far min lön, sa det ordnar sig.



Min aterställare förra söndagen i Jandls trädgard.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar