Mitt i veckan

skrivet 2009-04-29 klockan 09:56:32
Hej alla glada!
Lite shaise att jag inte kan visa upp vad jag gjort den senaste manaden här pa byran. Och ja, det har gatt en manad nu, shit vad tiden bara rinner iväg. Idag ska vi ha möte om min eventuella förlängning av praktiken. Sa det ska bli intressant att höra vad de har att saga.

Idag regnar det faktiskt. Men det är bara skönt. Trakigt att sitta inne pa kontoret när det är soligt, men som sagt idag är det sämre väder och helt okej att sitta här. Vet inte om jag riktigt är en sandärn kontorsratta? Mycket kunde vara effektivare här och kommunikationen är inte den bästa.

Jag har inte fatt för mig att börja prata tyska ännu. Hmm, jag var inte sa duktig pa spraket som jag trodde. Det var för längsen som jag hade min "deutsch für anfänger" kurs i Örebro.
Och sa har jag ju det sprakliga övertaget när det gäller engelskan. Sa det ger mig en viss trygghet i vissa situationer. Nagon som känner igen sig?

Miko vill saklart att jag ska prata tyska, men vi har en deal att han pratar tyska och jag svarar pa engelska. Det är en början iaf. Vi ska kanske pa bio idag om han inte är helt död. Han har deadline för ett projekt idag, skulle hjälpa nago kompisar med nat och sen träningar.

I sa fall blir det en av de engelska biograferna! Wolverine eller slumdog millionaire. Miko tyckte att man lär sig tyska om man ser pa dubbade filmer, kanske det, MEN finns ju inget värre än dubbat! 90% eller mer av skadespelarprestationen sitter ju i rösten och hur man uttrycker sig!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar