svennebananas in finland

skrivet 2009-08-03 klockan 14:07:57

Varsågod!

Jag har då haft finfint besök av Hanssons Helena och ManneBanne från Borlänge. De anlände supertidigt på tisdag morgon och jag hade lovat hämta dem, så det blev att stiga upp vid 5. Mysigt;) Men det gick bra. Resenärerna var lite trötta, så blev inte så mycket program första dagen. Vi kolla in Karis och faces i Billnäs, där var farsan i full gång. Sen luncha vi på Leivos och fika med Nina på serendi. Mamma fixa middag och så chilla vi framför tv:n.

Onsdag var vi i Helsingfors. Det blev lite rundtur, lite shopping och domkyrkan var öppen så vi kunde gå in där. Vi lunchade i saluhallen vid salutorget. Sen tog vi färjan till Sveaborg och fikade där. Sen tog vi 3T spårvagnen och cirkla runt Helsingfors. Sen blev det hemfärd via butiken och ner till stugan. Där idkade vi stugliv och inmundigade alkoholhaltiga drycker. Min storebror höll oss sällskap. Jag och Hansson bastade vid halv tre. Manne somna vid 12. Gamling;)

Sen solade vi torsdag förmiddag och lunchade grillmat, mums. Sen blev det Hangö och fika på fyra vindarnas hus. Sen syndalen och scoutläger, där Frida höll hus. Där fick vi ärtsoppa och beskåda lägerbål. Sen blev det visit hos Frida. Sen måste vi ju hinna med ekenäs också. Så det fick bli en senkvällsvisit till alban. Ekenäs visade sig från sin bästa sida. Det var en häligt vindstilla kväll. Innan det var natta åkte vi via järnvägsstation i Karis för att kolla in mina konstverk.

Sen åkte de på fredag morgon med tåget till båten. Riktigt lyckat måste jag säga. Inte ofta man hinner med så mycket på tre dagar och vilken fantastisk variation på programmet. Och de fick träffa hela min familj, vilket är pretty rare. Så ni kan vara nöjda Helena och Manne. :D

Det finns ju inte renar i Sverige, men på stockmann finns det;)

På uptäcktsfärd på Sveaborg.

Inte alltid bra att använda autocolor på PS, men vi hade strålande väder.

Sveaborg visade sig från sin bästa sida.

Jag tar en kaffe i gästhamnen.

Svennebananerna Manne och Helena posar fint på bron.

Kottekaka på fyravindarnashus i Hangö.

Helena vid stranden i Hangö.

Scoutläger station 9. Karis schakki, betär schakki.

Ekenäs.

Ekenäs lite senare.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar