Måla, måla bort din sura min.

skrivet 2009-07-18 klockan 08:46:19

Eller hur den där sången/ramsan går. Iaf så borde jag vara super glad då jag målat i dagarna 3. Eländig färg som inte täcker jämt förrän 3dje lagret. Och då snackar vi vitt på ljusgult. Kanske man borde fläska på med mer färg första varvet. Vet inte, borde kolla med roomservice johnny.

Vi får besök på söndag och då blev det att lite skynda på remppandet. Det är ju bra, för i den takten jag var inne i tidigare så skulle det inte bli klart. Nu är tamburen målad och mamma bomma igen den borttagna dörröppningen. Det fanns lixom två dörrar till kök/tambur av någon orsak. Nu finns det mer väggyta i vardagsrummet och köket istället.

Igår var vi till en butik som hette sisustustehdas i Salo. Alltså inredningsfabriken. Riktigt stort och bra utbud. Inget smått skräp utan mest möbler, textilier och mattor. Vi såg några kistor som skulle kunna passa som soffbord på stugan och par tv bänkar, men jag ville inte slå till direkt utan fundera lite. Kostar ändå 500 euro.

Nu ska vi strax ner och måla sista varvet och sen städa. Blir en fin dag igen, tråk att jobba inomhus då.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar