För h-lvete passet har ju gått ut!

skrivet 2009-03-16 klockan 20:58:53
Vi skämtade hemma med mamma i helgen lite nervöst att haha, så har säkert mitt pass gått ut. Och TAMMIFAN, om inte d gick ut sjunde januari 2009. H-lvete! Sen är man ju i fel land, vilket betyder att jag måste ner till sthlm och till finska ambassaden och punga ut 1200kr för att få ett stackars pass till ett EU-land. Varför har vi ens EU om inte körkortet duger. Fri rörlighet någon?

Ringde polisen i Borlänge och försäkrade mig om saken, så man inte gör detta grisjobb i onödan. Sen måste jag ta passfoto också, för såna ligger ju inte här i lägenheten och skräpar precis. En vecka tar det att få passet, vilket betyder om jag åker ner på onsdag så är det 1 vecka 3 dagar till planet lyfter. Panik någon?

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar