Matsgatan för fn.

skrivet 2009-10-26 klockan 16:20:12
Jahapps, då finns tydligen inte Matsgatan 33 ifall ni vill veta. Kanske inte Karis finns heller längre utan bara Raseborg. Nog är det dåliga tider. Min macbook pro ligger i Vanda och skräpar medans de kliar sig i huvudet och funderar vart de ska skicka det!? Man kan kanske ringa den som skickat det och fråga om adressen är korrekt?

Anyways, så får jag paketet på måndag eftersom jag gav finska adressen och den svenska alternativ stavningen Mattsgatan med två "t". Fy va fult det är. Det heter MATSGATAN med ett "t".

Ska starta en namninsamling med alla som bor på min gata där vi kräver att lantmäteriet skriver matsgatan med ett "t". Det är så det ursprungligen var meningen och det är så det ska vara. Vem fn kom på att det skulle skrivas med två "t". Säkert var det då datoriseringen kom igång och någon gök som inte fattar bättre tyckte väl Matsgatan låter som Mattsgatan när man uttalar det. Men hur många människor heter Matts med två "t".

Enligt befolkningsregistercentralen finns det 1140st Matts i Finland, medan det finns 2412 Mats i Finland. Fanns fler än jag trodde. Men dubbelt upp för Mats. Yay!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar