Strax Åbo.

skrivet 2009-10-06 klockan 08:51:30
Får syster med på utfärden. Hon har en föreläsning vid 13 och sen hem genast för billdningsnämndens möte.

Stackars flicka kommer vara uppringd hela dagen från arga föräldrar som ser svart då små byskolor måste stänga pga ekonomin i den här staden. Hemskt, men om man inte vill att staden ska gå i konkurs så måste drastiska saker göras. Byskolor är fint, men inte ekonomiskt hållbara och barn är anpassningsbara.

Snyggt också när hon är felciterad av Klinbackaskolans barns föräldrar. Som menar att hon sagt att då kan man flytta härifrån om man inte kan ta d. Ööh, tror inte att hon sagt så!?
Just snyggt.

Jag skulle säkert kunna säga så när man fått tillräckligt i nerverna med allt schack. Stick härifrån då om ni inte vill ta striden mot den dåliga ekonomin. Vi är ju i smeten tillsammans, alla som bor i den här byn.

Nu ska jag packa ner min kärlek macbooken och tar min gamla ipod med på köpet. Så får vi se hur många hundra euro det far på kalaset. Men den går att rädda. Det har Kjell mejlat om från Valimport i Hesa. Tack Kjell!

Nu till Åbo. So long.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar