Paradise.

skrivet 2010-01-04 klockan 21:24:15

Oj, vilken dag. Idag har vi varit och snorkla för första gången. Alltså också första gången för mig och Julle att på riktigt snorkla. Vi har väl tidigare haft nån leksakssnorkel i grumligt, svart finlänskt vatten.

 

Vi hoppade modigt i och börja plaska. Det går mindre än 30s och vi båda tittar upp och börjar hysteriskt skratta och drar kallsup efter kallsup för vi tyckte det var så fantastiskt! Ni borde ha varit där:D Helt sjukt, men underbart! Vi hade köpt en undervattenskamera och fota 20 bilder på första snorklingstället;) Ljuvligt var det!

 

Mitt problem var dock att man inte kan le med masken på för då kommer det vatten i näspartiet på masken, det är inte så skönt för röda havet är SALT. I övrigt har vi svalt en hel den havsvatten idag, så får se hur man mår imorgon. Men det var det värt!!

 

Båtutfärden tog oss till 3 öar varav en steg vi i land på den sk Giftun island eller paradisön. Där samla vi lite koraller på stranden och njöt av vyerna. Resan var jättebra och om vi har tid ska vi nog göra det igen, men antagligen med ett annat bolag för att variera rutten. Det blåste dessutom lite för mycket idag.

 

När vi kom i land ordnade vi med Kairoresan, så inom ett par dagar kommer vi ha varit där! Ikväll har vi ätit hummersoppa och fisk med koriander och tomat på chez Pascal:D Fint, fint! Nu öl och gin tonic på cacao igen:)

Kommentarer



skrivet 2010-01-05 klockan 14:03:40

Åååh, vad härligt ni har det! Snorklingen är ju helt fantastisk där, men saltvattnet är ju faktiskt ingen höjdare. Jag mådde riktigt dåligt kvällen efter snorklingen p.g.a alla kallsupar jag dragit:)

Hur länge stannar ni? Ha det så skönt!


skrivet 2010-01-06 klockan 21:33:35

Vitsi så kiva bilder! Hoppas ni har det bra, hälsa Julle :)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar