Melodifestivalen.

skrivet 2010-03-11 klockan 11:05:13
Det ska ju vara final i Melodifestivalen i Sverige på lördag. Man kan lyssna på alla bidragen här. Har inte sett en enda av deltävlingarna, men finalisterna är ruskigt duktiga. De kan nog det här med schlager i Svealand. Jag menar bara showen är ju liksom klar för Eurovision redan, med regn å grejer.

Lite annat jämfört med Finland. Heh. Då skämdes man nog ögonen ur sig. Nu skäms man bara lite för hon Pernilla Wahlgren. Är egentligen ingen schlagerfantast, men kan tycka att det är lite kultur över det hela och att det är intressant med tanke på hur mycket det satsas på hela spektaklet. Och när jag bodde i Sverige var det givet att ha på tv:n med deltävlingarna på förfesten.

Vilken är er favorit?
Jag tror min är Darin faktiskt. Pojken kan verkligen sjunga. Synd att det är sorglig sång.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar