Grå vardagen.

skrivet 2010-05-27 klockan 12:18:23
Går tiden fort eller går den fort. Galet jue. Nu är snart maj månad slut också. Ush. Alltför fort om ni frågar mig.

Jag har inte kommit längre på mitt slutarbete för när jag skickade in mitt startgodkännande fick jag som svar att jag är utanför ämnet och måste ha en handledare. Alltså ett helt annat svar än då jag var senast i Borlänge i höst och lyssnade på några redovisningar. Då skulle jag göra det jag brinner för och skolan fixar en handledare åt mig.

Och som ni förstår blev jag nu helt anti. Har blivit bra på det senaste tiden, att bli anti alltså. Ush, klär mig väldigt dåligt.

Min bank skickade en smaskig liten räkning åt mig också. Det tycker jag ska börja amortera på mitt studielån. Ja det skulle ju vara bra, men kanske inte riktigt nu. Det är ju lämpligare då jag har en fast inkomst. Nu vet jag ju inte alls vad jag tjänar, är ju 0-timme anställt så jag garanteras ju inte några timmar. Vi vet ju dock att det alltid finns jobb på Shell, men känns ju ändå obekvämt att betala amortering. Dessutom är det i 2-rater per år. Som jag sku kunna skita fram 800 euro här på 3v. Morjens. Skulle dom inte kunna fråga om jag vill börja betala bort mitt lån? Är det inte rätt kiva för dem att jag ligger inne med det och betalar ränta!? Men jag är då ingen bankman så vad vet jag.

Glädjeämnen såhär i vardagsträsket är att jag var på säsongens första handbollsträning, som dock var allt annat än handboll. Det var pip-test och fotis. Pip-test går ut på att man springer en strecka på 20 m och så ska man hålla takten med ett pip-ljud som sen hela tiden ökar farten enligt nivåer. Jag var helt klart sämst och kom upp till nivå 6 tror jag. Det var mjölksyra femtusen. Det är ju inte som om man ökar farten hela tiden när man är ute och skuttar i skogen:D

Försäsongsträningen i handboll är kanske inte den roligaste. Massa intervallträning och allt annat än med boll, men man vet ju hur den underlättar själva spelet sen på hösten. Jag ska iaf vara med så mycket det går och så får vi se vad som händer i höst.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar