Running.

skrivet 2010-05-05 klockan 20:47:04

Alla som känner mig vet att jag har kakka knän. Nu när dom faktiskt fungerar och inte säger ifrån så mycket så har jag kommit igång med löpningen. Jag gillar egentligen inte att bara springa, men det känns ändå som det effektivaste sättet att motionera på. Man får ett bra flås och det känns i kroppen. Träning ska kännas och man får bra med endorfiner och kan rensa tankarna.

 

Jag har självklart musik i öronen, så jag slipper höra på mitt flås:D Och samma playlist fortfarande. Kom fram till att jag kan ha koll på tempo genom att en viss låt alltid kommer på ett visst ställe. Borde ju egentligen investera i såndärn pulsklocka. Kunde ju vara ännu en motivationshöjare då jag är rätt så tävlinginriktad.

 

Iaf så sprang jag först 7 km på spånbanan och sen ännu ett varv runt pumpviken. Så fint där nu när vattnet var blankt. Blir ju lite ensidigt att cirkla spånbanan tre gånger och tanken var att bara springa två varv, men hade ännu lite ork i benen, så jag tänkte att jag kör lite till. Har som sagt inte fått röven från stolen idag.

 

Voltaren gel är dock en förutsättning för att det ska gå klart. Tack Voltaren.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar