Italy tour.

skrivet 2010-10-04 klockan 23:28:50

Idag börjar vårt italienäventyr. Först flyg till Milano sen tåg till Florens sen buss till Colle di val d'elsa. Där ska vi bo i dagarna 3 för att hälsa på mammas väninna Tita som fyller jämnt.

 

Sen bär det av vidare mot Livorno. Där tar vi färjan över till Bastia på Korsika och blir där två dagar. Sen tillbaka över och upp med tåget tillbaka till Milano där vi blir i 2 dagar innan det är dags för hemfärd. Riktigt nätt liten rundtur tycker jag:D

 

Det har lovats runt 20 grader varmt. Lite ostadigt till helgen, men vi håller tummarna. På Korsika är det upp till 25. Nice! :D

 

Lite bilder från resmålen:

Colle di val d'elsa

 

Bastia

 

Milano

Kommentarer



Julia
skrivet 2010-10-05 klockan 08:26:51

Det ser härligt ut, Ika! Jag vill också... Ha en underbar resa!



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar