Voi nu #&/"∞$±.

skrivet 2011-02-25 klockan 11:54:13
Vitsi hade heeelt glömt bort RGB versus CMYK eländet! Min annons var liksom inte det minsta godkänd när jag skickade in den. Just snyggt. Preflight hade jag inte ens ägnat en minsta lilla tanke på. Bra där. Jag är en sån amatör. Och hur i fanken CMYKar man i Photoshop, konvertera bara eller? Borde ju ha gjort annonsen i InDesign. Give mercy. Hur dum får man bli...

Ja, alltså på ren svenska. Färgerna du ser på skärmen är ljus. Färgerna som kommer på papper är tryckfärg. I någo skede måste du alltså berätta i ditt program vilken färg du menar. Och kolla att din fil är färdig att skickas vidare. Dessutom har jag använt ett ritprogram när jag borde ha använt ett trycksaksprogram. I korta ord.

Jag suger.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar