God gärning.

skrivet 2012-04-05 klockan 11:06:24
I tisdags efter fysion var jag ett varv via cittarin för att handla lite smått och gott. Framför mig i kassan var tant 60+ med orange hår och solbrillor. Hon köpte två sopborstar och en dammsugare, bland annat. Hon fick inte allt med sig när hon skulle gå till bilen så hon sköt in dammsugarn mellan kassorna.

Då fick scouten i mig liv och jag erbjöd tanten att bära hennes dammsugare till hennes bil. Hon blev helt till sig och sa att den var nog jättetung. Men jag övertygade henne att jag var stark och att det inte var något problem. Såklart hade hon bilen längst bort på övre parkeringen, men det gick fint och tanten blev jätteglad och jag fick en kram.

Sen körde jag förbi henne och vinkade!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar