Födelsedagshelgen.

skrivet 2012-02-14 klockan 19:56:20

Jag hade nog min kamera med till Åbo och på kalaset på söndag, men tror ni jag tog en enda bild!? NEJ! Jättetråkigt ju. Sami tog hela tre bilder :) Tog lite foton på kort så jag skulle ha nåt att visa här på bloggen.

 

Jag fick inga presenter utan samlade kollekt till ett ikea-besök istället. Ska göra i ordning mitt arbets/konstnärs rum här i Pojo med pengarna. Så tack alla som gav en slant!

 

Min syster och Julia och Robin gav båda kalevala örhängen. Det uppskattar jag verkligen för jag gillar kalevala och jag behöver ju örhängen nu när jag äntligen skaffat hål i öronsnibbarna :)

 

Min svägerska Jenni är duktig på scrapbooking och hade fixat det här fina kortet.

Mina kusiner Jonna och Janne et Co hade hittat ett foto på mig som de klistrat in i kortet.

 

Anniina hade gjort ett kort och ett mobilsmycke. Tyvärr var hon sjuk så hon kunde inte komma på kalaset. Fint att Sampo och Timo kom ändå. Skickade med en hel påse med kläder åt Anniina ifall det fanns något som passade henne.

 

Hade en prinsesstårta från lilla hembageriet med ett "trettio-ljus" och sen brasseries chokokaka. Lilla hembageriet gjorde också de två smörgåstårtor som jag bjöd på. Alla var nöjda med maten och det blev inte alls mycket över! Jee.

 

Heleen skickade ett smycke och söta anteckningsböcker. Dank U wel :)

 

Foto på mig från teatern. Vi var på Les Misérables på Åbo Svenska Teater på fredag. Efter det var vi till Koulu och lyssnade på en trubadur och smakade på deras egna öl och cider.

Riktigt härligt att vakna på hotell på födelsedagsmorgonen och få gå på hotellfrukost. På dagen blev det lite shopping och kaffe på stan och sen väntade restaurangbesök. Det blev inrefilé på Harald. Vikingrestaurangen levererade och vi drack och åt gott.

 

Efter det blev det ett par glas på två olika ställen innan vi gick och sova. Inget röj, men bra så. Härligt att vakna utan krabbis följande dag. Jag hade på mig min nya klänning från asos & örhängen med små fjädrar från gina tricot.

 

Med i Åbo hade vi det fantastiska sällskapet Julia och Robin. Tack massor för det!

 

Tack mamma för all dekoration i Jogging Team, hämtande av tårtor och tigerkakan. Och tack pappa för den fina skylten så alla hittade rätt! Det var runt trettio personer som dök upp så jag är verkligen jätteglad för det. Passade ju på att bjuda Töttermans också, så det var kul att släkten fick träffa dem också.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar