Ny nalle.

skrivet 2012-02-15 klockan 23:45:34

 

Har fått en ny mobiltelefon i födelsedagspresent av Sami, men vet inte vilken jag ska välja. Inte en nokia i alla fall, tyvärr nog. Man skulle ju vilja stöda dem, men men..

 

De som jag tittat mest på är Samsung galaxy SII i pink och iPhone 4S i vitt. Samsungen har ju Sami och är nöjd med den, men jag tycker nästan den är lite för stor. Dessutom har den en del barnsjukdomar, men är ändå prisvärd.

 

iPhonen borde ju vara mitt självklara val då jag är en Macmänniska, men har svårt med att sätta så mycket pengar på en telefon (även om det nu är Samis pengar). På nätet tycker de flesta dock att iPhonen är mycket smidigare att använda än Samsungen.

 

Help, anyone?

Kommentarer



malin
skrivet 2012-02-16 klockan 10:21:10

iphone helt klart=)


skrivet 2012-02-16 klockan 11:54:48

Jag har båda för tillfället, iPhonen privat och Samsungen i jobbet. Och jag rösatr på iPhone, hands down. Som Mac-människa så ska du nog göra samma sak. Knapparna på Samsungen är horribla och allting är ganska råddigt och omständigt. Dessutom känns den plastig i jämförelse med Äpplet.



Så säger jag.


ika
skrivet 2012-02-16 klockan 13:27:58

Malin: tack för din röst.



Nina: men kan Samsungen vara råddig pga att du hade iPhone före och vant dig vid den? I övrigt skriver du så som de flesta tycker på nätet, så verkar vara så för många iaf.



Min nuvarande telefon är ju en sony ericsson Z530i så det där med pekskärm och grejer är ju helt nytt för mig :)


Frida
skrivet 2012-02-16 klockan 15:27:45

Jag ha haft flera Samsungar o bara man vänjer sig tycker jag att dom e rikit klara, men d e nu min åsikt, ha ju nog fått en o annan pik om min Samsung. :) Sen håller jag helt med det som du skriver, känns lite väl att sätta så myki pengar som på iPhonen, på en telefon, finns int d bättre att lägga dom på, liksom... :)


Frida
skrivet 2012-02-16 klockan 15:28:22

MEN, tycker nog att du behöver en ny... ;)


ika
skrivet 2012-02-16 klockan 17:42:32

Frida: tack för dina kommentarer. Ja, det är definitivt dags för en ny telefon. På ett sätt kan man ju tänka att jag sparat in rätt mycket pengar genom att inte köpa ny telefon på fem år!


Krista
skrivet 2012-02-21 klockan 22:26:20

Absolut IPHONE, finns inte bättre :)


ika
skrivet 2012-02-21 klockan 22:57:07

Tack alla för era tips!


ika
skrivet 2012-02-22 klockan 17:03:10

Det blir en iPhone 4S! Jee :)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar