Före och efter.

skrivet 2012-01-19 klockan 16:29:01

Nu har jag målat klart. Det mesta i alla fall. Finns lite finlir kvar. Här har ni före och efter. Tidgare var det en ljusgul nyans. Helt OK men väldans tråkig.

 

Nu är sovrummet helt nytt. Blev ett helt annat rum. Lampan är ännu inte på rätt plats och så fattas ju lister, surprise och vissa garderobsdörrar är tätade med hushållspapper

Nu vet vi inte riktigt om vi ska ha sängen mot bortre väggen som bilden ovan eller så som den varit tidigare alltså mot fönstret. Blir ju en hel massa utrymme över om vi har den mot väggen. Men även om vi har den mot fönstret ryms det varsin byrå på sidorna. Tänkte att vi skulle skaffa ett par byråer typ ikea malm i vitt. Tror det skulle passa fint in rummet.

 

Sen har jag spanat in en massa väggdekaler den senaste tiden. Något fint i vitt kunde vi klistra på väggen. Gardinerna går i en liknande nyans som väggen och sängens överdrag.

 

Medan jag målade i två dagar fick Sami äntligen upp toapappersrullshållaren. Så nu kan jag stryka den från hans lista :) Jee!

Kommentarer



Anonym
skrivet 2012-01-19 klockan 19:04:32

Så duktiga ni är. Vart har ni flyttat? Ser ut som ett egnahemshus :)


ika
skrivet 2012-01-19 klockan 20:15:20

Det är Samis mormors gamla egnahemshus i Pojo city.


skrivet 2012-01-22 klockan 11:06:50

Gillar färgen!


ika
skrivet 2012-01-22 klockan 17:43:44

Tack Catti, man visste inte alls hur färgen skulle bli på så stora ytor, så är verkligen nöjd med resultatet.

Väntar ännu på bilder från er kämppä;)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar