Hamna öppna mig.

skrivet 2012-01-18 klockan 08:26:10

Kunde inte hålla mig, var tvungen att öppna mig på yle.fi/svenska. Det var en artikel om Raseborgs ekonomi. Det finns en hög pengar och det ska gå till de obligatoriska uppgifterna som kommunen har. Sen efter det ska pengarna delas så rättvist som möjligt. Politikerna sitter ju inte på sina positioner för att svindla pengarna. Såklart är det viktigt att satsa på barnen och åldringarna, det säger jag inte emot. Det jag opponerar mig mot är att folk verkar tro att politiker VILL dra in byskolor och önskar dålig vård av åldringar.

 

Att folk orkar gnälla om cheferna i staden, snart har vi 2014 och då borde det enligt min matematik gått 5 år sedan staden bildades och folk kan börja sparkas från personalen. Det som ingen tänker på är ju att personalen är personer som blir utan jobb som ju också ofta bor i staden och betalar skatt här. Det kommer ju inte heller bli roligt.

 

Sen hotar folk på nätet med att inte rösta in de politiker som sitter nu eftersom de måste skära ner på kostnaderna. Som om en ny politiker skulle kunna trolla fram en massa pengar. Inget fel med att rösta in nytt folk som kan komma med nya synsätt, men att det skulle bidra överdrivet positivt till det eknomomiska läget är ju tveksamt.

 

Självklart skriver jag inlägg med mitt hela namn.

Kommentarer



Fredrika
skrivet 2012-01-19 klockan 22:28:38

vi ska hoppas att jag aldrig blir kommundirektör kära syster ;)


ika
skrivet 2012-01-20 klockan 11:51:23

Bäst att undvika det. Man får bara ta emot en massa skit.



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar