Helt åt skogen.

skrivet 2012-01-14 klockan 00:13:01
Ja, vad ska man säga. Jag som alltid varit en haka på geografi har börjat rosta rejält. Igår på kvällen när vi ligger i sängen med Sami så berättar jag att -joo joo Las Vegas ligger i Kalifornien och så gör grand canyon också. De ligger jättenära varandra.

Okej, det sista var ju ganska rätt men annars har jag ju varit ute och seglat. Visserligen tala jag om Nevada öknen, men tror ni jag kom i håg att det ens finns en delstat som heter Nevada. Nix! Och att grand canyon sku vara i Arizona, det har jag helt förträngt. Sen påstod jag dessutom att Yosemite ligger i norra USA. Ner herrigud. Menade ju Yellowstone.

Stackars Sami kommer ju vara helt förvirrad när han är klar med mina storyn.

Dags att plugga kartor igen? Älskar förresten kartor.
Skulle gärna ha denna dekal på väggen.

Hämtad här.

Kommentarer



Frida (din syster)
skrivet 2012-01-14 klockan 11:13:52

väggmålning i min kämppä? ;)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar