Hushållssysslor.

skrivet 2012-01-25 klockan 16:46:26
Nu när jag blivit mer hemma här i Pojo (har inte flyttat ännu officiellt) och kan röra mig omkring i huset utan problem, har jag börjat göra mer hushållssysslor. Diskat har jag alltid gjort. Jag gillar att diska. Det ger synligt resultat, man kan vara ganska systematisk och resultatet syns direkt.

Att tvätta kläder är också helt okej. Men då får tvätten helst vara samlad på ett ställe innan man sätter igång. In i maskinen och ut när det är klart och hänga upp det. Sen får det såklart vara ordning i garderoben så man får in det nytvättade. Där har vi ett litet problem. Har svårt att hålla garderoben i ordning. Blir också ofta massa högar med kläder som jag använt en dag och inte behöver tvättas ännu, men man vill liksom inte sätta in dem i skåpet ändå. Vad gör man med dem? Har beställt såndärn stege man kan luta mot väggen, av snickaren Sami, det tycker jag är rätt snyggt, men missbrukar man den sen, hmm.

Det som jag har svårt med är dammsugning. Vet inte vad det är? Ljudet, otympligheten eller att man måste plocka före man dammsugar så man har så i nerven innan man sätter igång med det. You tell me.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar