Valdebatten.

skrivet 2012-01-20 klockan 13:42:26

Hamna öppna mig igen. Vår kära svenska rikstidningen går ut med en artikel om att Eva Biaudet kastat in handduken! Detta har de fått från en chatt som Eva deltog i på finska. Det är helt felaktigt påstående. Jag kallar det sensationsjournalistik! Och det hör hemma i kvällstidningarna. Inte i HBL och i kära Vega Västnyland som sysslar med detta dagligen.

Nu har artikel ändrats ett flertal gånger sedan den först publicerades, men spåret av ursprungsrubriken finns i artikelns länkadress: hbl.fi/nyheter/2012-01-18/biaudet-kastade-handduken-niinisto-blir-nog-vald

Skämmigt.

Klippt ur HBL inläggsida för artikeln. Självklart skriver jag inläggen med mitt eget namn.

 

Sen får man tycka vad man vill om att vissa kandidater inte har någon chans. Man ska alltid rösta på den man helst vill ska bli president inte mot den som man inte vill ha.

 

Gallupar borde förövrigt förbjudas! Läste någonstans att i Luxenburg får det inte göras gallupar en månad före valet. Som som det är nu styr dessa gallupar på tok för mycket, både folket och media.

Kommentarer



Situationsdiktaren
skrivet 2012-01-20 klockan 22:57:32

Jag röstar för Luxemburg-modellen. Om kandidaterna inte visat vad de går för en månad innan valdagen, så är de inte lämpliga för titeln.



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar