Långt inlägg om Stockholmsbesöket.

skrivet 2012-03-06 klockan 19:59:49
Innan vi blev sjuka och den här bloggen blev totalt negligerad så var vi ju i Stockholm. Det var en lyckad resa verkligen. Vi gick så mycket på tosdagen då vi kom till staden att jag fick blåsor på båda fötternas tår. Heh, har ju inte gått så mycket då jag varit nyopererad.

Vi bodde på ett mysigt hotell på södermalm, Hellstens Malmgård. Kan rekommendera. Vi hade ett rum i storleken Small så var rätt litet, men vad ska man med utrymme till på ett hotell. Badrummet kunde ha varit större, men allt var så fint designat så det gjorde inget. Förutom den söta sängen, fina väggfärgen och kakelugnen så hade vi ett loft med en mjuk inredning och romantisk lampa. Lite som ett harem.

Visst var det tjusigt? På torsdagen var det snow patrol konsert. Skriver om den i följande inlägg. På fredagen träffade vi min kusin Emmi och hennes pojkvän hemma hos dem. Emmi fixade middag och jag fick födelsedagspresent och det skålades i bubbel. Så fancy! Emmi hade besökt Bruka design butiken i Stockholm och hittat fina saker till mig. Tack massor. Hälsa Toffe! Det gör vi igen.

 

Efter middagen och efterrätten gick vi på ett glas till Storstad som ligger på deras gata. Sällskapet kämpade väl med att hålla ögonen uppe även om det var fredag. Vi satt där tills det stängde sen tog vi tunnelbanan hem. Det var rätt roisigt i Stockholm city halv 3 på natten, men det gick bra. Bild på baren, Emmi och jag.

 

Lördagen gick mest i krabbisens tecken och Sami höll då redan på att bli sjuk. Vi checkade ut oss från hotellet och gick på bio i stan. Vi såg big miracle. Bra historia, men tyvärr lite väl amerikansk film. Jag passade på att shoppa lite innan vi hoppade på bussen till båten. Hemma var vi igen på söndag och sov typ hela den dagen och på måndag var vi båda sjuka. Så det var lite snöpligt slut på den resan.

 

Stockholm tåls att besökas oftare. Båten kostar ju ingenting, betalade 33€ fram och tillbaka för två i C-hytt. Det som är dyrt är övernattningen och tåget i Finland. Vi köpte 72H kort till SL så vi kunde åka hur mycket vi ville med tunnelbana och buss. Vi fick ett sånt där access card som man bara läste va vid spärrarna. Mycket mer praktiskt än remsor. See U soon again Stockholm.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar