Bra dag.

skrivet 2012-11-10 klockan 17:46:04
Helt huippu dag på jobbet. Alla var snälla och positiva. Nästan iaf :) men dom som inte drog på smilbanden sade jag glatt ha en bra dag åt ändå! :D
 
Dessutom får jag nu jobba några till skift, så jag klarar min låneamortering i december. De har ju inte behövt mig på Shell nästan alls de senaste månaderna och ikadesign har inte dragit in värst mycket pengar så det är välbehövliga slantar.
 
Nu ska jag packa inför kryssningen imorgon. Blir avfärd direkt från jobbet. Tjingeling.

Kommentarer



skrivet 2012-11-12 klockan 19:54:36

Halloo Ika! hörru ja har en fråga till dig som är proffs:) Jag undrar hur man laddar upp små bilder på webben, utan att de blir suddiga? Jag har laddart upp din annons (Dino Dina) på min blogg. Ser pööörfklt ut. Men så laddar jag upp en egen grej och texten blir otydlig. finns det nån lösning på dethär? Vore suupertacksam för hjälpen!
Svar: Var ligger bilden som du länkar från? Har du width och height rätt inställt? Om bilden blir suddig så verkar det som om den förstoras i det skedet du länkar den eller att du förminskat den i misstag då du laddat upp den på nätet.Du kan skicka bildadressen åt mig på mejlen ikawickstrom(a)hotmail.com så kan jag ta en titt :)
ikalainen


Anonym
skrivet 2012-11-22 klockan 15:33:01

okayy, det är alltså fråga om en bild jag själv skapat och laddat upp på bloggen och sedan länkat till. Osynlig som bäst. Men du menar alltså att den bör vara lite som original om man vill ha den liten på nätet? Trodde det alltid var möjligt att förminska utan problem, men inte förstora. Ska försöka gör den mindre å se hur det går :) Tack!
Svar: Jo, det är alltid bäst att ha den storleken direkt som man vill ha, annars måste datorn "räkna" om proportionerna och då kan det bli suddigt. Som du säger funkar det ofta med att förminska medan att förstora inte är möjligt :)
ikalainen



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar