Mitt veckoslut.

skrivet 2012-10-16 klockan 20:39:00
Mitt veckoslut gick i pyssel och filmkvällens tecken. På fredag åkte jag tåg in till Helsingfors och inhandlade Fimo-massa och på vägen hem plockade jag upp mammas guddotter 10-åriga Anniina i Alberga. Vi åkte sen till puupörssi och Sami sågade trähjärtan åt oss till vår pysselkväll. Efter det via butiken och R-kiosken för att hyra film. Det blev Monte Carlo med Selena Gomez. En riktig tjejfilm, men den var riktigt rolig.
Anniina fick en Nikita-jacka som jag fyndat på nätet. Jag har en likadan i blå-grön-vit så vet att den är superbra och vilken storlek som passade. Galet att Anniina är nästan lika lång som jag och hon är bara 10år. Vi gjorde sen pärlor och nyckelringar av Fimo-massan och slipade och målade trähjärtan.
 
På lördag var det loppisrunda med mamma och lunch på Shell med Timo och Sampo som kommit för att hämta hem Anniina. Sen var det superlördag i sisu-arena med matcher för både damer och herrar. Herrmatchen var sjuktspännande och slutade rättvist 21-21. Roligt att se Fredis comeback :)
 
Avslutade kvällen med att se Taken 2 med Samppa på Bio Pallas. Vi var kanske 10 pers på bio. Den var helt superöverdriven och alltså inte bra. Taken var ju klart bättre. Men det är ju ofta så att tvåan inte lever upp till ettan. Slösa inte era pengar på den.
 
Söndagen var sen ett enda maraton i slappande.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar