Ett och annat.

skrivet 2013-02-06 klockan 19:16:00
Hej sjacki, idag har jag varit på möte till puupörssi. Ska göra om deras hemsida och botten till annonser som kommer komma i Etelä Uusimaa.
 
Sen var jag till Shell och tog tre nattskift i början av nästa vecka. Så att pengarna rullar in.
 
Efter det slapp jag äntligen och simma. Det var rätt mycket folk i simhallen, men tur så for de flesta tanterna på vattengympan. Jag tog en "reserverad" (Nylands brigad) bana och simma helt själv, hehe. Tyckte det var litet väl dumt att motionssimmarna ska dela på två banor, medan två banor är tomma. Såg inte röken av en enda beväring i bassängen.
 
I bastun berättade en flicka att hon kände sig obekväm när två turkiska(?) pojkar förföljde henne i bassängen. Jag reagera också på dem då de stod en god stund vid bassängkanten innan de hoppade i. Tänkte att nog är det hopplöst att de ska stå där och spänna och de var inte ens speciellt snygga, haha. Anyway så simma de efter henne och när hon böt bana så följde dom efter. Fy fn.
 
Hon hade simmat i bana 2 innan, men tanterna som gick vattengång i bana 1 stank så mycket parfym så hon fick jobbigt att andas pga allergi. Hur är det möjligt att de doftade så starkt!? Blir det en effekt av parfym i håret och kloret i vattnet? Iaf borde det ju inte vara möjligt då man ska tvätta av sig innan man ger sig i bassängen.
 
Träffade en annan bekant i bastun sen så hann bli torr innan jag kom ut därifrån, duktigt varm också.
 
Imorgon har jag morgontur. Opp i ottan alltså. Gäääääsp!

Kommentarer



skrivet 2013-02-06 klockan 20:04:54

Jag har faktiskt också reagerat på stark doft i bassängen. Men då har det varit unga män. Om det sen är rakvatten, dödö eller bara schampoo vet jag inte, men tyckte faktiskt det var mysko att det kan vara sås starkt i vattnet. Å då är jag inte ens allergisk.


ika
skrivet 2013-02-06 klockan 21:18:36

Oj nej, det är ju ingen bra utveckling. Man bör ju tvätta av sig ORDENTLIGT innan man hoppar i bassängen.

Jag har inte själv märkt det.


skrivet 2013-02-07 klockan 07:44:06

De där snubbarna på morgonsimmet doftar ALLTID terva eller Old Spice. Vet vilka det är t.o.m. för det är samma snubbar varje morgon jag är där. Riktigt vidrigt. Tror dom sprutar på skiten innan dom hoppar i poolen.


ika
skrivet 2013-02-07 klockan 20:58:22

BUT WHY?



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar