Vilket veckoslut!

skrivet 2013-02-24 klockan 19:03:48
Hellurei, nu har man både den sociala- och natur -kvoten laddad. På fredag var jag lite på jobi först 2h och sen blev jag inringd igen för att göra 5h till. På lördag hjälpte jag mamma med lite pappersgrejer och sen åkte vi iväg med lite pålkkasvin till Sjundeå för att se SIF mot BK-46. Resan började med att jag fick mina stövlar genomdränkta av öl :)
 
BK hade mycket folk skadade så vi trodde nog inte det skulle gå vägen och de låg under med 5 mål en lång lång tid, men kämpade upp sig och vann sen med 21-20. Det dånade i huvudet långt efter det då megafon och trummor hördes på hög volym! Riktigt roligt! En episk match sist och slutligen som vi i hejarklacken tar en del av äran för.
Sen var vi på middag med 3 andra par (Tomppi och Anna, Nisse och Johanna och Södde och Maria) på La Vida i Ekenäs. Efter det åkte vi förbi Julles och jag håka att vi kan ju ännu fara dit och säga hej. Så hängde vi en stund där innan vi åkte hem :) Så jag har träffas SÅ mycket folk att det är galet :)
 
Idag tog vi lång sovmorgon med massa mys och karelska piroger med äggsmör till frukost. Efter det skulle Sami och pilkka så jag passade på att följa med när det var helt underbart väder. Sol och några minusgrader. Rockie fick också följa med då Frida var på teaterrepetition. Vi åkte fyrhjuling ute på isen och Rockie sprang brevid. Hon fick ännu springa löst också och hon sprang och sprang och sprang :) (Jag hamna lite springa efter henne också, hehe. Så jag fick duktigt med motion idag.) Vi fick tyvärr ingen fisk, men härligt var det för det.
Sen beställde vi pizza och kebab och nu sitter jag vid datorn och Sami spelar COD.
Elämä on laiffi.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar