Festa eller inte festa det är frågan?

skrivet 2006-12-16 klockan 17:11:57
Så var det lördag igen och man frågar sig om man ska festa eller inte. Jag börjar bli gammal och det är inte "bara" att gå ut. Det krävs massa förberedelser och att man har tid att ha baksmälla nästa dag.
För det första måste man ha varit till systemet ifall man inte vill dricka 3,8% öl från hemköp. Sen ska man ha en outfit och fixa frisyren och sminket. Sen ska man hitta folk man vill festa med. Sen ska man välja uteställe och betala inträdesavgift. Sen ska man betala dyra drinkar i baren och dansa så att man svettas och ser ofräsh ut. Om det spelas bra musik det vill säga. Sen ska man förklara för X-antal svenskar vad en finlandssvensk är och nobba ett antal slibbiga personer som försöker stöta på en. Sen ska man gå hem och äta nattmat och efterfesta. Summa sumarum det är jobbigt att gå ut, speciellt på äldre dar.
Oftast är det ju roligt! men den där tröskeln börjar bli högre och högre. Dessutom var jag ut i torsdags och en gång i veckan tycker jag själv är ett rätt så fin prestation:)

Läste det här på sr.se
Ytterligare ett väpnat rån i Borlänge
En maskerad man beväpnad med en yxa kom in på en frisersalong i Borlänge vid halvsjutiden under torsdagskvällen och hotade en kvinna som arbetar där. Han fick med sig en mindre summa pengar men trots en stor polisinsats så har ingen gripits. Det här är det åttonde rånet i Borlänge på en vecka.

Najs stad jag lever i alltså. Dessutom har det varit en hel del våldtäkter oxå. Ush. Jag som kommer från good old Karis med 9000 invånare fattar ju inte att vara rädd heller. Vem vill vara det egentligen? Jag tänker inte vara rädd förräns det händer något. Ett av rånen var dock på vårt lokala hemköp här på tjärna ängar. Jag kom in i butiken strax efter att det hänt och fick se när polisen gjorde sin brottsplatsundersökning.

Slutsats: jag stannar hemma och pluggar och varken slösar pengar eller riskerar att bli utsatt för brott.

Kommentarer



skrivet 2006-12-16 klockan 18:24:03

Vad kul att hitta en Fellow-finlandssvensk!!!! Hur länge har du bott i Sverige?


skrivet 2006-12-16 klockan 20:46:36

Hehe samma resonemang här, bakisdagarna avgör, de blir inte direkt mildare med åren må jag säga! :)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar