back in svea

skrivet 2007-11-01 klockan 19:29:19
hallå hallå!
Tillbaka i Sverige efter en härlig helg hemma + måndag. Anlände fredagkväll efter en heldag på båten. Gick rätt bra, ska åka dagsbåt oftare:) Då missar jag inte torsdagsträningen:) Sebbe kom och hämtade mig. Trevligt. Sen skulle jag se på idol, men mamma hade tydligen inte tv4 längre. Hade Sebbe att leta reda på kanalen, men den fanns inte..alltså ett omöjligt uppdrag, sorry honey:)
Vi crasha hos mamma i mitt gamla rum på golvet. Dammigt upp till öronen, men det man inte dör av gör en starkare eller hur var det:) Lördag med en titt på ett skåp som mamma skulle vilje ha, men som kostar skjortan. Sen ett varv till ekenäs. Sen planer på Helsingfors, men det blev så sent, sen planer på bio, men mamma hade inte maten klar. Så det blev filmkväll hos systeryster istället och hennes bebis Rockie:) Fick lite allergi, så det var synd, men gick bra iaf. Vi såg the illusionist med Edvard Norton. Helt ok.
På söndag var vi till Kyrkslätt för att se en cupmatch mellan Bk-46 och Kyif damer. Bk vann överlägset, men det var inte så bra spel. Fick träffa lilla Moa också, Christas lilla. Hon var så söt!
Mamma fixade kyckling, Mmm och korv och mos, Mmm, mina favvisar! Tack mamma!
Sen på måndag hade Sebbe tagit ledigt så vi åkte in till Helsinfors för att köpa en snowboard åt Sebbe. Vi hitta en burton förra årets modell och bindingar med korköppnare i grönt som carlsberg:) Very Nice!
Sen fick jag nya inneskor när Kesport hade slutförsäljning. Jee, puma orange-röda.

Tillbaka i Sverige så var det till Norr Amsberg direkt och vikariejobb på skolan. Tis och Ons var jag där och idag har jag varit på Donken. Fick min första lön också. Lite på 6000 blev det, så det är bra. Men men, nu har jag nyss skrivit upp schema för resten av höstterminen..och blir inte många dagar lediga till jobb..Hmmm...hur ska man klara sig?

Imorgon har vi match i Sthlm mot Roserbergs. Har inte tränat så bra, men hoppas jag får åka med iaf.

I helgen ska jag jobba på donken! That's all folks!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar