The Nagu weekend.

skrivet 2012-10-30 klockan 21:40:20
Nagu ja, den storyn ska jag ta nu. En hög ivriga brudar hoppade in i en stor BMW fyratiden på fredag. Först var vädert helt okej, men när vi närmade oss avtaget mot Pargas då var sikten inte farligt god. Nånstans i Kaarina stod trafiken still så vi väntade i säkert 45min. Vet inte riktigt om det stämmer eftersom det var Jill som sa det. Hon sa också saker som att det ligger bilar i alla diken, sikten är en halvmeter och att det hade snöat flera meter snö :)
När vi äntligen kom fram blev det tacos som vi vräkte i oss då alla var så hungriga. Tror inte vi gjorde så mycket mer den kvällen, spelade spel och drack rödvin och mojiton. På lördag var det strålande väder. Efter en dunderfrukost med bacon och ägg tog vi en tur ner till sjön där vi firade "nyår" av någon orsak. Haha. Jill korkade skumpan och vi skålade. Efter det byggde Jessica och Jill en häst i snö och dess ryttare. Helt sjukt mycket snö! Ni ser själva.
Efter vår utevistelse blev det frossande av stort slag. Kräftor, sallad och fisk. SÅÅÅ gott. Jill hade dukat jättefint med halloweentema. I något skede gjorde Jill akupunktur på alla förutom Jessica som tog en tupplur. Hon har förövrigt sjuuuk nålskräck. Akupunktur var jätteskönt. Alla borde testa det. Jag fick i händerna och på ena foten för att lindra min huvudvärk.
Festen fortsätter sen med jacuzzi bad och hoppandes i snön naken :) Efter badandet blev det irishcoffees och mer spelande. I något skede satte vi och flätade varandras hår också, det kändes komiskt för det är ju något av en kliché. Jag introducerade alla till moroccanoil som bara är för ljuvlig olja till håret.
Blev inte desto mer roijvas då vi har så få i år. Sången som gick på repeat det här året var grani style. Haha. Nästa år ser ni till att ni kommer ni som inte var med!
En helt huippu helg. På söndagen blev det plättar till frukost och så städade vi packade i ett hui och var hemma redan innan tre. Supermegatack till Jill för skjutsen och maten och allt!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar