Folkvett

skrivet 2006-12-12 klockan 11:10:45
Mitt härliga boendeområde Tjärna Ängar i Borlänge..

kundvagn och sopor
Man kan ju undra vad folk tänker med?
Hur kan det vara SÅ svårt att sopsortera? Det finns 4,5 alternativ; organiskt, brännbart, deponi och glas (färgat och vanligt). Det är inte fullt i nån av containarna, så varför, VARFÖR sätta sopor brevid sopcontainern!? Ni kan ju tänka er hur sjukt ohygiensikt det är där och hur mycke skator vi har här som river i påsarna och sen skiter på mitt fönster. Igår såg jag dessutom en katt som  mumsa i sig nåt i högarna av sopor som ligger BREVID sopcontainern.
OCH vem hade de tänkt skall föra tillbaka kundagnen till butiken. Finns massa kundvagnar överallt på området. Ser så jäkla risigt ut. Som vi ser handlar dessa miljöbovar på LIDL så det är väl bara att haffa nån stackare som kommer med en LIDL-kasse nästa gång man ser en sån. Jag har måttligt i nerverna som ni kan förstå. Andas, lungt..in och ut.

Kommentarer



skrivet 2006-12-12 klockan 18:23:36

Heeej! Välkommen in i bloggens underbara värld. :P
Och fint ser det ut oxå! SKall bli kul å följa!

Lev väl /B


Kajsa Richarson http://richardson.blogg.se
skrivet 2006-12-13 klockan 13:55:02

AjsiiiBajsii!! Skäbbigt värre. OCh, det är inte jag. =) Vilken tur att du snart ska flytta till rymden då... ...där är det rent och fiint.


skrivet 2006-12-14 klockan 17:52:22

ja, verkligen. Ser framemot rymden:)



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar