schliten

skrivet 2007-12-02 klockan 20:53:44

hallå! nu e jag måttligt schliten. I torsdags hade vi match i enköping, det var skitdåligt väder och det tog lång tid att köra ner dit. Vi hade inte så mycke tid till uppvärmning, men vi började matchen bra. I mitten av första halvlek hade vi en kontring och jag skulle sätta i och sedan passa Persson, då blir jag hårt knuffad och landar hårt på nedre ryggen precis ovan rumpan. Det gör jätteont och jag skriker och gråter. Kan stiga upp om en stund, men har svårt att gå. Därmed slutspelat för mig. I halvlek står det 11-11. I en mycket spännande andra halvlek lyckas vi inte dra ifrån och vi förlorar med ett mål. Vi hade ett frikast som Maria sätter in med ett underarmsskott från 9m, men det döms bort pga att Sara inte passat bollen utan givit den till Maria. Dessutom var det den ena domaren som bestämde, den andra hade inte "balle" alltså stake att hålla på sitt domslut. Löjligt.

I fredags var jag vikarie på amsberg. Jag visste inte om jag skulle kunna gå pga skadan, men det gick sådär å att cykla gick bra så jag skaffade lite voltaren gel från apoteket och körde hårt. På kvällen jobbade jag lite på donken oxå.

I lördags hade vi match med småtjejerna i Falun mot Samuelsdal. Vi kom med 1 man kort och en tuff match väntade. Tjejerna kämpade på och Maria hoppade in i målet då Sherin inte riktigt mådde bra. Det var flera av tjejerna som fick smällar och de slet i armarna. Samuelsdals tränaren, som kallas pepparkakan, var störd i huvvet! På slutet låg vi jämt och sen får Samuelsdal en straff, vilket inte borde ha varit. Unga manliga domare som inte riktigt hade koll. Vi förlorar slutligen med det där ena målet.

Medan jag var i Flaun ringer Kenta å undrar om jag kan spela div 3 match i Hedemora. ja, självklart säger jag. Trodde den var på söndag. haha, Andreas hade sett fel på schemat. Det är knappt vi får ihop ett gäng. Vi har 3 92:or med oss, eftersom det är flick-Sm samma helg. Vi gör en toppenmatch. Minna vår lilla gangster drar på sig 3 2-minutare och därmed rött kort, men Maria ser till att vi vinner matchen iaf. Jag var inte riktigt i form pga skadan, men det gick okej. Gjorde x-antal misstag. Fick vara 9m och det kändes inte riktigt rätt. Hmm..Sen var det slapp resten av lördagkvällen.

Idag har jag varit på McDonald's hela dagen. Stannade övertid, då det behövdes. Blev riktigt störd på en tjej i personalrummet. Vi satt där å chilla innan vi gick in. En hel drös med folk. Det var tal om löner och Ebru frågade vad jag hade. 91.7 som två andra killar oxå.
-Vaddå är du över 20?
-ja, jag är 25!
-Va, gud du ser ju ut som typ 18!
-Ja, jag vet, inget jag kan göra åt?
-Men gud, varför utbildar du dig inte!
-Jag pluggar ju?
Åååååh, jag blev så störd. Skulle velat sätta henne på plats. Är det som om jag är heltidsanställd eller? Som om jag inte gjort något i mitt liv!? Nu i efterhand kommer man ju på en massa klokheter som jag skulle ha velat säga, men man kommer aldrig på det när det gäller! JAG BLEV SÅ STÖRD! och vad är det för skillnad om man är 25 och jobbar på Donken. Man har ju ett jobb i alla fall. Finns så många arbetslösa som plockar dina skattepengar! Åååååh.

Over and out!

Kommentarer



gt ida
skrivet 2007-12-03 klockan 19:04:03

Åh jag känner igen det där som du skriver i slutet! Samma sak har hänt mig. Dom tror att jag är typ 17 år, och när jag säger hur gammal jag är så undrar dom varför jag jobbar där!? Och så tror dom såklart att det är det enda jag gör... Och så hörde jag några säga sen att "Jag ska då inte jobba här när jag är 21..."! Så irriterande! Det är ju liksom ett extrajobb, för att man ska ha råd att betala sina räkningar etc. Men jag tror inte att de förstår det där med räkningar och sånt i den där åldern...


ika
skrivet 2007-12-04 klockan 15:10:36

tack ida!



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar