Maradona

skrivet 2007-05-15 klockan 10:55:38
image122I morse var jag till farbror doktorn å fick min medicin:) Vi snacka lite handboll och från det gick det över till fotboll och en hel del fotboll. Satt säkert i 15 minuter och tala om skillnaden mellan europeisk och latinamerikansk fotboll och såklart om Maradona. Det lär finnas en kyrka, maradona kyrkan, där man bara tillber maradona och du skall icke tillbedja andra fotbollsspelare:)
Min läkare berätta att Maradona var oskyldig till doping. Att det var coca-cola som förstörde pojken genom att ge honom 400.000 dollars (jäkla mycke på den tiden) då han var 16 år gammal. Och att nord- och syditalien hatar varandra:)

Min läkare är cool. Han jobbar halva året på vårdcentralen för att få pengar och andra halvan någonstans i världen som volontär. Han hade hjälpt maya-indianerna här senast och nästa gång skall han till filippinerna. Hans son brukar vara volontär för gatubarn.

Dagens kuriosa: Varför blåser det så mycke i Borlänge?

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar