första halvan av veckan

skrivet 2007-09-13 klockan 00:05:32
hej hej! Funderade vad jag skulle sätta för bild med mitt inlägg? men har inte riktigt något speciellt visuellt att berätta, om man kan säga så..haha.
Anywho, idag var till Irene på Borlänge kommun för att se om jag skulle platsa som dagisvikarie. Jag stressad iväg dit och när jag kommer fram visar det sig att hon hade dubbelbokat i misstag. Jag tar en tupplur i solen och återkommer om en timme. Jag får iaf jobbet, så kanske hon tyckte synd om mig som måste vänta. Nee, då jag är ju bra med barn. Jag älskar att leka! Fick jobb direkt. Ska vara på ett fritids ett par dagar i 2 veckor. Very exciting!

Annars då, mycket donken. Har varit anställd nu en vecka och har jobbat 6 pass, varav 2 var på en dag. Så det finns jobb:) för mig alltså. Sebbe söker ännu. Kanske han kan vara dagisvikarie oxå, McDonald's ville han inte börja på. Jag tycker mycket om att jobba, känner att jag gör någon nytta. Att det kommer pengar är oxå viktigt, får inte gå över inkomstgränsen bara, har ju ändå lyft stöd i 6 månader det här året. Köpte nya jeans igår. Kände att jag var värd det.
Svårt ibland i skolan att göra seriösa saker när det lixom inte är till någon "nytta" om ni förstår vad jag menar.

Idag skrattade vi rätt så gott på träningen om folk som specialbeställer cheeseburgare utan gurka. Ta bort gurkan ur hamburgaren då, inte behöver man beställa en utan..om man inte är allergisk förstås, men ni vet vad jag menar..äsh, skrev långt här om skämtet med gurkan, men det blev inte alls lika bra i text som just då i situationen. så jag ska inte ha er å lida. Rolig men förvirrande träning idag. Imorrn är det uttagning till säsongspremiärmatchen som är på söndag!! Nervöst! och till 18-manna truppen Mittdala, men dit borde jag höra. Sen borde jag bli uttagen med tanke på att jag inte blev uttagen till div 3 matchen som är samma dag.

Ninas hemsida är klar. Jag är stolt. Fick det någotlunda som hon ville ha det och den är i min stil, så ypperligt samarbete än en gång. Titta in på http://nina-ahtola.com

Sebbe hittade min nätadapter till macbooken! wihiiii! tur att jag inte behöver köpa en ny. Har ju ännu inte fått några pengar för rabatten jag skulle få då jag köpte en ipod i samband med köpet av macbooken..det borde vara runt 900 kronor..så det vill jag ha.

Kommentarer



Tess
skrivet 2007-09-13 klockan 09:35:33

Vore jag hälften så driftig som du skulle jag vara glad! Haha! Grattis till jobben!


ika
skrivet 2007-09-13 klockan 10:51:45

Haha, tack tack!


skrivet 2007-09-13 klockan 16:39:19

Hehe jo det där med gurkan kan ju vara något irriterande. Fast vill man vara säker på att få en nygjord hamburgare kan man ju köra på det! ;)


ika
skrivet 2007-09-13 klockan 19:22:14

ja, absolut. bästa sättet att få en nybakad burger.



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar