skrämselförsäljningstrick

skrivet 2008-04-17 klockan 20:19:49
image266Alltså, det är inte sant. En ung kille kommer och knackar på. Han säger att han är från SOS alarm och vill erbjuda gratis alarm eftersom det varit så oroligt i Borlänge den senaste tiden. Ja, det är ju oroligt här och i vintras blev alla passagerarfönster på bilarna på parkeringen krossade.
Dom har kommit upp från Sthlm och är bara här idag och han vill ha 10min av min tid. Jag tackar nej. Säger att inget har hänt mig personligen och att jag inte är rädd.

Då börjar han säga att eftersom jag inte kommer ha en skylt med sector alarm utanför dörren om jag inte beställer deras tjänst så kommer jag ha större risk att bli utsatt. han fortsätter förklara att läget på min lägenhet är ytterst utsatt då den är i bottenvåningen och mot vägen längst ut. Sen frågar han om jag har sambo eller husdjur. Jag svara nej. Han menar att då behöver jag definitivt skydd då jag är helt ensam.

Jag bad om att få någon broschyr, men han var lixom deras "levande" broschyr så ingen sådan fanns. Jag tackar vänligt men bestämt nej. Att jag klarar mig. Jag ringer 112 om det händer nåt som alla andra vanliga människor.

Va fan är det för ett sätt. Skrämma upp mig till att beställa deras "gratis" skydd. Ja, dom sammarbetar med SOS Alarm genom att hyra in sig på deras larmcentral. Gick in på hemsidan och ser att det inte är så gratis

Pris för installation: 1499 kr *

* Priset gäller vid tecknande av inre väktartjänst från 295 kr/mån. Betalas årsvis i förskott eller månadsvis via autogiro - finansieringsavgift tillkommer på 299 kr vid månadsbetalning.

Så jäla dålig stil!

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar