sidu redan juli...

skrivet 2008-07-01 klockan 08:13:30
hej, hej! Kom glad och pigg till Karis imorse kl. 08.00. Väckte min kära mor. Hon såg ut som en blind grävling och ville bara sova. Okej, jag fixa kaffe och läste västis. Ett nytt väckningsförsök med ännu sämre resultat, då mor blev lite sur och skulle sova ännu lite längre. Så nu sitter man här i Freyes superstökiga rum och surfar på. Inte alltför fy skam då man kunnat kolla det viktigaste så som; mejlen, skolmejlen, facebooken, intresseanmälan till bostad, kontona och bloggen.

Idag ska vi till IKEA i Reso utanför Åbo. Mucho fun. Jag är fortfarande pank eftersom lönen kommer i slutet av den här månaden, så tills dess lever jag på veckopeng av Sebbe. Man e lixom halft lyxhustru fast man sliten röven av sig på shellen.

Nu har vi blivit skäriborg också då vi flyttat ner till LONGBEACH (Långstrand).
Igår högg Sebbe ved och fixa bastu, medan jag läste inredningstidningar. Sen fixa Sebbe antennen, så vi kan se på 4 kanaler varav alla är YLE. I samband med antennfixeriet åkte ET-Flex bilen iväg nerför berget in i en kasa med trädstammar. Lite chock. Handbromsen och växel var i men bilen ville rulla iväg i alla fall. 20cm från ett träd, myssigt.

Då borde vi ha förstått att sluta göra saker, men nej. Sen begav vi oss ut på en liten båttur för att fiska med kastspö. Sebbe som var manlig och rodde, lyckades med tricket att tappa båda årorna i sjön. Med hjälp av ankaret lyckades han dra oss mot den ena så att han kunde "gondol-liknande" paddla oss till den andra åran som sjunkigt hårt så att bara ändan stack upp. Ingen fisk blev det med massor med skratt.

Sen basta vi och efter det kollade vi på en dokumentär om den långfenade ålen på nya zealand. Livet är härligt på lande.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar