håll avstånden

skrivet 2008-06-03 klockan 18:15:11
Det är tantvarning på mig...har blivit väldigt tarkka (noggrann) med att hålla hastigheten på 25:n. Kan ha att göra med de nya fartkamerorna, men mest är det pga den hemska olyckan i Horsbäck där en bil blev påkörd bakifrån och börja brinna. Pappan i familjen hann ut med mor och dotter dog. Detta tänker jag på varje gång jag kör förbi olycksplatsen. Detta har lett till att jag håller ordentliga avstånd till bilen framför, något som jag varit lite slavlig med innan. MEN shit vad folk bakom inte kan hålla avstånd. Konstant i reven på en. Blir riktigt stressad och skulle vilja nita så att de åkte in i baken på mig. Senast idag var det en volvo i baken..och tillsist var det 3 bilar efter mig varav den sista hade ett passligt avstånd från mig, så d va definitivt alltför små avstånd. Sorry nu men det är inte jag som satt 80 på streckan raseborgs tegel-ekenäs city. Skärpning bilister! Formulerade redan insändaren till tidningen i huvudet.

Har börjat måla taket i Långstrand idag. Shit vilket jobb. Gjorde typ 1/10 del idag..huh. Hur ska jag få det gjort och två ggr dessutom. Mesta tiden gick defacto åt att täcka in golvet, men iaf.

Har fått nya jobblistan. 114 timmar på 3 veckor. Å jobb alla helger. Grattis lixom. Så nu har snäckskalet nappat tag i mig. Första dagen imorgon. Chefen tyckte att jag inte behöver öva. OK.

Igår tio på kvällen sprang Sebbe efter Rockie i Båssa skogarna. Han trodde inte hon sku fara, men sidu..innan vi hann blinka så hade hon hittat ett spår och då vet hon inget om omvärlden. Dessutom fattar hon inte "kom". D suger. Annars sku man kunna ha henne mer lös. Idag har hon måsta vara fast hela tiden för hon stack direkt å långt. Och där ha kommit så mycket sommargäster så vågar inte låta henne yra omkring. synd tillika. Har haft hand om henne nu när Frida ha varit på kryssning.

Va e d vidare..sommar och sol:)

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar