Sjundeå cup

skrivet 2008-05-20 klockan 14:52:06
Hej! Helgen hemma var en succée! Anlände på fredag morgon med lillebror. Vi handlade micropizza, yoghurt, mjölk och öl. Sen var jag ut och gå med Rockie och så hem och vila. Sen var det dags för Sjundeå cup. Åkte med Frida och Rockie fick följa med. Vädret var bara bra och första matchen med HC Stolpskott var mot Cocks. Jag kunde inte hålla mig från plan och sköt oändligt med mål (kändes det som iaf). Tråkigt nog så höll inte knä ihop. Vi hade SÅ kul med laget och feelisen var på topp. Andra matchen mot seriespelande GrIFK vann vi oxå. Vi var på G. Jag och Frida hade "Löf" tröjor på oss och vi var "snabba":)

Sen var det ishockey hos Frida med Sebbe och Nina. Efter det ett besök till Serendi. Sen var det dags för sängen för att stiga upp 6:30 på lördag. Avfärd 7 till Sjundeå. Bosse tejpade mitt knä, så jag kunde spela en liten stund. Match mot Dicken 1 och vi vann! Vilket betydde att vi tog hem gruppsegern. Nästa match var det vinna eller försvinna mot HIFK Planets och tyvärr så förlora vi. Alla var lite slitna, men humöret var på topp. Stannade och njöt av handbollskultur till damfinalen, som BK tyvärr förlorade. Nån som har bilder från Sjundeå?

Sen var det avfärd till Ekenäs för att umgås med mannen och fixa till sig inför kvällen. Sebbe var brunbränd och snygg. Alla gillade mitt nya hår och nån tyckte jag gått ner i vikt, men vågen den är stenhård och visar där runt 65kg. Förfest hos Rönnbergs i deras nya hus. Mycket fint hus. Det var trevligt och man fick lite nya scoops. Sällan jag inte hänger med. Plötsligt har någon fött barn igen och jag visste inte ens att personen varit gravid. Snacka om att vara 9mån efter..
Sen var det utgång till ettan. Vi gled in och såg sista perioden i ishockey bronsmatchen Finland-Sverige! Som Finland vann 4-0, wohoo. Sen blev det dansgolvet och humöret var på topp.

Jag och Sebbe gick hem litet tidigare, men inte innan lite nattkäk på McGregor. Söndagen spenderades dels med att sätta i båten i vattnet på Båssa med sällskap av en springglad Rockie, dels med pizza i Stallörsparken. Sen när vi skulle till Karis, blev vi i den långa kön som blivit efter en hemsk olycka i Horsbäck. Vi väntade i ungefär en timme. Tur så hann jag till båten iaf. Måste föra hem Rockie innan jag kunde köra till Åbo. Tog bilen till Sverige för att kunna ta hem Sebbes grejer och min cykel till sommaren.

På båten såg jag på lite ishockey och resten av serien "New Amsterdam" som jag laddat ner inför resan. Helt okej serie. Det var superstökigt på båten. Galna hormonstinna, supande ungdomar bodde i hytterna brevid och rökte och störde min nattsömn utanför min hytt. Bankande på dörren mitt i natten uppskattas inte!
Att köra upp till Borlänge gick bra, men var grymt trött efter den korta natten.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar