vappen kom å for

skrivet 2008-05-04 klockan 22:36:38
Min vappen (valborg) var inte en klassiker. Jag satt hemma å kolla på tv. Blonderade håret. Och kunde följa med dramatiken på valborgsfirandet utanför mitt fönster. Redan litet efter 7 var det fylla å gråt och kramar och mobilsnack. Fick sånda otroliga flashbacks. Tog min första fylla på vappen, jag gick i åttan då. Det var iaf i ekenäs och vi drack peach kossu med apelsinjuice. Hade ingen gen dricka, blev full på att dricka av alla andra. Snyggt. Anywho, det var tider d.

På 1 maj var det handbollsfinaler på tv för hela slanten, bra och underhållande matcher.

När jag var å handla och skulle packa in mina grejer i väskan kommer den en tant in joggandes längs med kassalinjen, hon har pannband, rosa cykelbyxor (tights) å magväska. Hur stereotypiskt får det bli. Hon joggar hela vägen bort till sista kassan och slänger upp benet på hyllan där man kan ha kassarna när man lastar dem och börjar stretcha!! haha! sjuktkul!

Lite som tanten som skulle fickparkera i Falun då vi åkte till Curb med Kajjan å Kristin. Vi blev å hänga bakom henne för vi fatta inte att hon skulle fickparkera (vem gör d i en småstad) i alla fall så när vi kommer om tittar tanten lååångt på oss, hon har blå ögonskugga och rosa läppstift å stort krulligt hår, i baksätet finns en såndärn hund som ser ut som en mopp med tofs uppe på huvve, ni vet "palmen". Dessutom är det en liten bil typ gammaldags fiat. haha, Det var en sån kaikatyr. Jag å Kristin börjar gapflabba, medan Kajsa som försöker köra inte hinner se spektaklet. Härligt!

image272
Igår var jag ett varv till stockholm och moderna museet för att ta del av en utställning med andy warhol. Det var lite pakko på eftersom utställningen tog slut idag. Det var en härlig dag! Stockholm visade sig från sin bästa sida och det var riktigt "utomland" känsla på det hela. Utställningen höll vad den lovade, fick se nya sidor av andy warhol och 3 timmar gick i ett nafs. Den permanenta kollektionen på moderna var dock inte lika bra, men jag har väl blivit bortskämd med besök på MOMA och SFMOMA.

För övrigt var det Jesusmanifestationen i kungsträdgården och på sergelstorg. Blev bombaderad med predikningar om jesus och om hur han är kärleken och om man tänker skilja sig så ska man inte göra det och så är jesus den bästa psykologen. Crazy!

Sen jobbade jag natt på donken, krogrushen uteblev så d va rätt chill, men jag var snäll å stannade 1 timme extra, det var sjuktjobbigt. När man är inställd att få gå hem 6 och sen stannar till 7, dessutom var det städning på schemat. Jag HATAR att städa ska ni veta. Blir riktigt butter, men visst är det rent å fint är det najs.

Imorgon är det sjukgymnast besök i Falun, håll tummarna.

Mia hade förövrigt opererat blindtarmen. Hon fick sjuktont och åkte in akut till Falun. Galet. Känner ingen annan som opererat blindtarmen. Nuförtiden gör dom det som titthålsoperation så hon hade tre hål i kroppen, varav ett i navel, autsch.

Kommentarer



Kristin
skrivet 2008-05-05 klockan 21:55:03

åå, var det bra? missade jag en "once in a lifetime" utställning? saknar dig! kram



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar