du finska kvinna akta dig för 26

skrivet 2008-11-20 klockan 15:04:23
Har ju helt glömt att berätta när jag blev antastad på donken. Kom på det när jag läste Ninas blogg om finlandssvenska dialekter.
Så här var det; Jag stod i DT (drive thru) och tog beställningar. När kunderna, i det här fallet en kille på 30+ och en annan på 40+ med en laptop i famnen i en svart SUV, skulle betala sa jag summan som blev 127. Jag försökte säga det med rikssvensk dialekt, men ibland så får jag inte "tjugo" och alltsomoftast inte "sju" att stämma så jag skrattar till och säger på finlandssvenska. Då svarar föraren (kille 30+) -Finska tjejer är bäst i sängen. Jag besvärat: -Öh, haha, jaha. Och fattar ingenting. Han räcker mig pengarna och säger det var 126 eller hur, med att fånleende. Jag tar emot pengarna och ger honom växeln tillbaka.
Berättar för mina kolleger vad dom sagt och första killen fatta inte, men sen när Johan fick nys om saken så utbrister han; -Ja, "tjugosex" låter ju som sug och sex om man säger det med finsk brytning, typ "ssuugosex". Det är ju en klassiker...en gammal goding. Shit va! Nee, va fan. Därför är finska tjejer bäst i sängen!?
Kändes ju måttligt bra. Skulle ju haft lust att säga något till dessa män som utbrister dessa saker!! Man har ju tagit en hel del skit under åren på shell, där har mången man inte haft tunghäfta precis. Det är som om man är allmängods när man jobbar på "såna här" ställen. Som om folk kan säga vad dom vill. (läs män)
DESSUTOM har jag inte finsk brytning, jag har en svensk dialekt, finlandssvenska och i mitt fall kariska.

Kommentarer



Najna
skrivet 2008-11-20 klockan 16:49:31

Sextrackad på Donken. Tacky:)


ika
skrivet 2008-11-20 klockan 16:56:35

i know..



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar