huuto.net

skrivet 2009-08-12 klockan 19:21:50

Någon som har erfarenhet av Huuto.net? Funkar det som e-bay och tradera? Allt är ju på det trevliga andra inhemska. Har lite skräck för dylika siter, men man kan ju få saker till bra pris. Det är ju inte som om jag har råd att köpa något nytt.

Orsaken varför jag frågar är ju för att min ipod har dött och jag skulle behöva en ny. Kollade reparationspriserna och de ligger på 131,20 euro. WTF! Så, ja ni förstår ingen idé att reparera en 3 år gammal ipod nano 1GB. Snyft.

Det är som med rövarpriserna på bläckpatroner. Betalade 30€ idag för lite svart färg. Man får en ny skrivare för 39€ inkl bläckpatroner. Svinigt!

Kommentarer



skrivet 2009-08-12 klockan 21:53:21

Hejhej!

Joo, jag har sålt lite kläder där, och allting har funkat helt smidigt fast jag inte heller är någon hejjare på finska..:) Har fått hjälp av den mer språkbegåvade här i hemmet i.o.f.s.

Har däremot aldrig köpt något på huuto, bara på blocket!

Är du alltså intresserad av att köpa nåt, eller sälja?


skrivet 2009-08-13 klockan 15:35:52

joo, det är ju lite osäkert att skicka pengar åt någon när man inte vet om de är seriösa och skickar varan... Men jag har som sagt inte köpt nåt på huuto. När jag sålt har allting funkat smidigt dock! alla har betalat in ganska fort, och så har jag skickat iväg paketen så fort man ser pengarna på kontot.


skrivet 2009-08-13 klockan 16:17:43

Ett tips! Kolla omdömena som den som säljer fått. De brukar säga ganska mycket om hur pålitlig säljaren är.



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar