Och till sist söndagen.

skrivet 2009-08-25 klockan 13:09:37
Efter konserten gick vi till söder och hjärtats bar där det blev två öl. Sen var alla så slitna så vi tog oss till hotellet och jag tror jag slockna direkt. Hotellfrukost väntade på söndag morgon och det var nice. Sen checkade Malin och Nina ut, medan jag tog det lungt. Jag hade träff med Kristin och Emmi vid 12 på centralen.
Jag och Emmi tog sedan pendeltåget upp till Märsta och Kristin hoppa på i Rotebo. I Märsta tog vi en buss till Tellusvägen och följde sedan skyltar mot Steninge slott dit vi var på väg. Det blev en rätt så lång promenad, men det var strålande väder.
Väl i Steninge slott tog vi oss en titt på deras fabriksförsälning av glas och andra föremål. Det skulle vara en visning av slottet precis då vi hade kommit så vi tänkte vi går på den. Den var dock lite väl dyr för mig och Kristin som hellre tittade på konstutställningen Yrjö Edelmann -retrospective. Så Emmi gick på visningen och jag och Kristin på utställningen.

Den var jättebra. Gillar verkligen retrospective då man kan se konstnärens utveckling och hur han/hon testar sig fram och prövar olika tekniker och hittar sin nisch. Love it!
Yrjö Edelmann är grym på fotorealism och speciellt inslagna paket "wraps"


Det var en jättelyckad utflykt. När vi gick tillbaka tänkte vi att det måste finnas en kortare väg och vi testade en liten sandväg. Sen frågade vi en tjej om vägen och gick över åkrar och i skogar, haha. Men vi kom fram och 3min efter att vi anlänt till busshållplatsen kom bussen. Sjukt bra timning hela tiden. Och tåget var på plats när vi skulle tillbaka in till city.

Sen lämnade Kristin oss och jag och Emmi gick och äta. Åt sjuktgod pasta vid Hötorget. Sen ett varv via Åhlens innan Emmi gick hem och jag hämtade mitt bagage och begav mig till Stadsgården och viking line.

På terminalen träffade jag Vesa, som också var utbytesstudent i USA då jag var där! Helt sjukt. OCH hann kände igen mig fastän jag tog en tupplur mot telefonkioskväggen, haha.

På båten köpte jag lite godis och gick till hytten och såg på film. Somna som en stock. Vaknade dock alltför tidigt, men bestämde mig för att gå upp och äta frukost och njuta av skärgårstsikten. Båten kom tidigare i land så jag hann med det tidigare tåget och var redan 9 i Karis. Där fick jag bilen av Frida som hoppade på samma tåg som fortsatte till Helsingfors. Vilket flyt :D

TACK Emmi. Det var som att bo på hotell hos dig och supernice med kvalitetstid.
TACK Kristin, alltid lika trevligt. Du är bäst! Du vet att jag gillar dig stenhårt :D

MEN måste betala fullt pris för tågbiljetterna då jag skulle ta del av båt-tåg rabatten så hade försäljningskontoret redan stängt 18 på torsdagen och tåget går ju 19 till Åbo hamn. Jag var så förbannad. Så jag betalade mer för tågen än båtresorna! Då är det ju något fel.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar