blueberries

skrivet 2009-07-23 klockan 21:57:02

Nåja, nu har jag fått vara och plocka blåbär. Kunde ju inte ha bättre sällskap än den alltid lika trevliga och kloka julia. Hon fick inte så mycket plockat då vartannat bär försvann i hennes mun, men det gjorde inte så mycket. Jag var lite mer ambitiös och hade en jättehink med mig. Den fyllde jag inte alls, men fick ändå ihop 1,4kg. Jej! Det var bra jobbat. Längesen jag kom mig för att plocka bär nämligen. Tänker alltid på det varje sommar, men det brukar inte bli av. Fint att bo så nära skogen här på Matsgatan, så man har ingen ursäkt liksom.

Det har lovats blåbärspaj här imorgon. Jami.

Imorgon far Frida på scoutläger.
Kanske det blir knipan besök på kvällen. Skulle vara trevlig.
Sen kommer Timo och Anniina på lördag.
Och så får jag svenskt besök på tisdag, jeejee. De stannar till fredag morgon.
Sen är det ju faces och karisnatten.

Nog får man det här sommaren att gå. :D

Kommentarer



Julia
skrivet 2009-07-24 klockan 09:29:04

Du var en baddare på att plocka bär, Ika! 1,4 kg, jag är imponerad! Hade själv ca 300 g. =)


ika
skrivet 2009-07-24 klockan 13:20:12

Awww..



Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar