Montag

skrivet 2009-05-11 klockan 10:36:59
Sa hade vi mandag igen. Det var nog lite jobbigt att stiga upp. Inte bara för att mitt högra ben vägra fungera utan ocksa för att det blev ett par öl igar da Rapid gick och vann med 4-2 mot Salzburg. Det var helt fantastisk stämning pa st. hanappi stadion. 17800 askadare. Det var varmt och skönt och den där kalla ölen var bara sa god:) Sen blev det 3 till pa puben efter matchen. Fick nagra nya kompisar. En som är paväg pa skandinavien tour, en annan som varit utbytesstudent i Lund och den tredje som var halv svensk, halv österrikare.

Helgen var förövrigt väldigt lugn. Pa fredag var det middag med Jandls. Mycket mysig pa en pub/restaurang. Det blev klassikern wienerschnitzel i matväg och "gemisched" i ölväg. Man blandar hälften mörk, hälften ljus öl. Riktigt gott. Sen akte jag in till stan för att träffa miko och kolla pa gratiskonsterten pa rathausplatz. Det var mycket folk i rörelse. Vi valde dock att inte ga ut efter utan aka hem och mysa.
Fantastiskt med ett upplyst rathaus i bakgrunden. Bild: internet

Lördagen var helt underbar. Fantastisk väder. Miko skulle spela match, men när vi kom dit, sa fick han veta att han inte skulle spela. Det firade han med att dricka ett par öl:) Vi stannade iaf och kolla hela första matchen och halva andra. Catcha bruna och brände mig lite pa näsan och bröstet. Nu har jag snygg halv bondbränna, da jag hade min nya klänning pa mig som är som ett langt linne. Lite som vissa tennisflickor spelar i. Väldigt enkel, bekväm och snygg. Sen akte vi in till stan och gick till museums quartier. Där fick vi en av de najsiga ligg/sitt möblerna och chillade tills solen började ga ner. Sen handlade vi lite mat och akte hem till mikos för att fixa mat. Sen blev det film och en tur till donken för en mcflurry med daim och chokladsas.
Museumsquartier. I ar är möblerna citrongula. Bild: internet

Pa söndag var det som sagt fotboll och när vi kom hem fixade jag tacos och sa sag vi pa hockeyfinalen med phille. Nu har vi mandag och verkar lungt pa jobbet. Jag har läst litet om guerilla gardening, hockey vm och att 80-talister är lata.

Vi köpte annars en bladning som dom gillar pa balkan till pastan i lördags. Det intressanta var att det var tillverkat i kroatien, importerat till sverige och saldes i en turkisk mataffär i wien. Blev lite konfunderad da innehallsförteckningen var pa svenska, haha. Det var helt gott, men lite för starkt för mina smaklökar.

Kommentarer




Jag heter
Kom ihåg mig?
URL/Bloggadress


Min kommentar